"سردار سلیمانی" سردار مبارزه با بیگانگان و تروریسم بود

"سردار سلیمانی" سردار مبارزه با بیگانگان و تروریسم بود

رحمت عباس تبار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نیروهای انقلابی از مدافعان برجسته انقلاب و حریم ولایت هستند در مورد شخصیت شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: تقوا، حسن خلق و حتی شخصیت عرفانی ایشان بود که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: کسانی که از نزدیک با ایشان آشنایی داشتند و زندگی این سردار عزیز اسلام را دیده بودند در مورد مسائل معنوی، کلامی و اعتقادی‌شان، اخلاق و معاشرت این سردار بزرگ اسلام بسیار گفته‌اند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی خود را به‌عنوان  یک سرباز می‌دانست و این خصلتی است که از هر کسی که دل در گروی ولایت و انقلاب دارد و کاملا تابع اسلام و رهبری است، بروز پیدا می‌کند.

عباس تبار ادامه داد: نکته‌ای که در مورد شخصیت سردار بیشتر به آن باید پرداخته شود اینکه نسبت به مسائل اعتقادی و عبادی بسیار حساس بودند از جمله نمازهای یومیه و نمازهای شب و همچنین در برخورد با زیردستان و افرادی که همراه بوده بسیار دقت داشتند.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران افزود: سردار سلیمانی در حوزه فرهنگ فعال بسیار خوبی بود و با رفتارهای پسندیده تاثیر خوبی در جامعه داشت که بر کسی پوشیده نیست، حساسیتی که نسبت به بعضی از مسائل فرهنگی در جامعه از جمله مباحثی مثل پوشش بانوان جامعه، بحث جوانانی که همه این‌ها به نوعی تربیت شده همین انقلاب و نظام هستند نشان دهنده این بود که نسبت به مسائل حساس، فعال و در حد امکان هم اثرگذار بود.

عباس تبار  با بیان اینکه فعالیت وی در تصمیمات و مسائل اقتصادی نیز به همین صورت بوده است اگرچه سپاه قدس و شخص سردار سلیمانی در این حوزه فعالیت زیادی داشتند، گفت: یک رابطه بسیار وسیعی در  فعالیت اقتصادی  و ایجاد امنیت در حوزه سیاسی، سیاست خارجی و روابط بین‌المللی با حوزه اقتصاد داخلی وجود دارد و قطعاً نیازمند مدیریت چنین شخصیتی هستیم.

وی بیان کرد: در سال ۵۸  شهید قرنی، ۲۰ سال بعد شهید صیاد شیرازی و در سال ۹۸ شاهد به شهادت رسیدن سردار سلیمانی بودیم .

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران عنوان کرد: همه کسانی که به نوعی تریبون داشته و قلم به دست هستند در مورد شخصیت این عزیز شهید، از اخلاق و رفتار ایشان و خصوصاً از بعد شخصیت عرفانی  شهید کار بیشتری انجام دهند تا  الگویی برای نسل آینده جامعه اسلامی شود.

عباس تبار گفت: امکان ندارد بدون مشیت الهی کسی با بعضی از رفتارهای سیاسی، فرهنگی، رفتاری و اخلاقی خودش صرفاً در دل‌ها نفوذ کند اما در مورد شخصیت‌ها و انسان‌های بزرگ اسلامی مانند حضرت امام (ره)  و در حال حاضر نسبت به مقام معظم رهبری و مقام عظمای ولایت و این شهید بزرگ اتفاق افتاد که قطعاً برخواسته از ایمان این شخص و از خلوص نیت ایشان است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی ازجمله شخصیت‌هایی بود که قبل از اینکه چیزی بگوید عمل می‌کرد که در نهج البلاغه به فرماندهان کارگزاران اشاره شده که آن چیزی که لازم است که در جامعه انجام شود مردم‌دار بودن خواهد بود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران تاکید کرد: تقوا و اخلاق و همچنین مدیریت عامل به علم بودن سردار سلیمانی باعث شد که همه جریان‌ها، افراد و همه اقشار جامعه اعم از پیر و جوان و همه قومیت‌های مختلف در چند روز گذشته نشان دادند که مردم قدردان چنین شخصیتی هستند.

عباس تبار در مورد انتقام سخت و فرمایش رهبری گفت: اینکه کیفیت انتقام به چه صورتی باید باشد، تحت حکم  ولی امر مسلمین هستیم کسی جز ولایت فقیه حقی برای اجرای حکم  ندارد و منظور از انتقام سخت صرفاً برای اجرای حکم به معنای نظامی بودن و سخت افزاری بودن نیست، جامعه اسلامی به دنبال قطع دست استکبار و استعمار است.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم به انتقام به معنای مقابله به مثل نگاه کنیم قطعاً هیچ مسئولی از دشمنان اسلام به اندازه سردار سلیمانی نیست و حداقل انتقامی که رخ می‌دهد، خروج پایگاه‌های آمریکایی از عراق است.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران یادآور شد: سردار زنده است و راهش ادامه دارد مثل چشمه جوشان و انتقام هم در راستای بیداری ملت‌ها انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

تبعیت از ولایت، رمز موفقیت سردار سلیمانی

زمان، مکان، و چگونگی انتقام را ما مشخص میکنیم...!

دلگویه های عجیب سردار برای دخترشان

0 نظر

ارسال نظر

capcha